BLOG

Przewodnik po częściach ciężarówek

OE, OEM, zamiennik czy regenerowany? Przewodnik po częściach do pojazdów ciężarowych

Kupując części do samochodów ciężarowych, kierowcy i właściciele flot często stają przed wyborem: oryginał, OEM, zamiennik czy regenerowany komponent? Różnice w jakości i cenie bywają ...
Zobacz więcej
wryskiwacze paliwa - czy warto postawić na regenerację?

Wtryskiwacze paliwa pod lupą: kiedy regenerować, a kiedy wymienić?

Wtryskiwacze paliwa to jedne z najważniejszych elementów silnika Diesla i benzynowego. Odpowiadają za precyzyjne dawkowanie mieszanki paliwowo-powietrznej, co przekłada się na moc, kulturę pracy i ...
Zobacz więcej
regeneracja układu doładowania - 5 sygnałów początku awarii

5 sygnałów, że czas na regenerację – jak nie przegapić początku awarii układu doładowania?

Układ doładowania to serce współczesnych ciężarówek. Dzięki turbosprężarce, zaworom BPV i systemowi VGT silnik osiąga wyższy moment obrotowy, lepszą dynamikę i jednocześnie spełnia restrykcyjne normy ...
Zobacz więcej
czy regeneracja zaworów EBS, APS i EGR się opłaca?

Regeneracja zaworów EBS, APS i EGR – jak to działa i dlaczego się opłaca?

Nowoczesne pojazdy ciężarowe to zaawansowane maszyny, w których każdy układ pracuje pod dużym obciążeniem. Elektroniczny system hamulcowy (EBS), system zasilania powietrzem (APS) czy układ recyrkulacji ...
Zobacz więcej
Problemy z turbiną Holset HE500VG w Scania Euro 6 – gdy geometra zacina się na gorąco, Problems with the Holset HE500VG turbine in Scania Euro 6 when the geometry jams hot

Problemy z turbiną Holset HE500VG w Scania Euro 6, gdy geometra zacina się na gorąco

Silniki Scania Euro 6 (DC13 i DC16) również korzystają z turbin Holset HE500VG ze zmienną geometrią. Układ ten pracuje w podobnych warunkach jak w DAF, ...
Zobacz więcej
Błąd U1052 w DAF XF Euro 6 – gdy winna nie jest elektronika VTG, lecz mechanika turbiny

Błąd U1052 w DAF XF Euro 6 – gdy winna nie jest elektronika VTG, lecz mechanika turbiny

W pojazdach DAF XF Euro 6 z silnikami PACCAR MX11 i MX13 często pojawia się błąd U1052 – VTG actuator position incorrect. Warsztaty nierzadko interpretują ...
Zobacz więcej
nastawnik turbiny - jak sprawdzić czy jest uszkodzony?

Uszkodzony nastawnik turbiny – objawy, diagnoza i koszty naprawy

Nastawnik turbiny, znany też jako siłownik sterujący łopatkami zmiennej geometrii (VTG), to element, którego kierowcy ciężarówek często nie doceniają – aż do chwili awarii. To ...
Zobacz więcej
Turbosprężarka Holset DAF turbocharger HE500VG VGT, VTG turbocompresor Scania HE400VG PACCAR MX11, MX13 Arcoore Truck and Tir Parts

Problemy ze zmienną geometrią turbosprężarki Holset HE400VG/HE500VG w ciężarówkach DAF i Scania Euro 6

Wraz z normą Euro 6 turbina przestała być tylko elementem zwiększającym moc silnika. W pojazdach ciężarowych DAF XF (PACCAR MX11/MX13) oraz Scania (DC13, DC16), turbosprężarki ...
Zobacz więcej
uszkodzony EGR a uszkodzony silnik - objawy i różnice

Objawy uszkodzonego zaworu EGR – jak nie pomylić go z innymi usterkami silnika?

Moduł EGR (Exhaust Gas Recirculation) to układ, który odpowiada za ograniczenie emisji tlenków azotu (NOx) w silnikach diesla. Jego zadaniem jest kierowanie części spalin z ...
Zobacz więcej

Promocja dla zalogowanych użytkowników

Zarejestruj się na naszej stronie i uzyskaj atrakcyjne rabaty na nasze produkty!